Thursday 23 May 2013

Tukar Hak Milik Kenderaan

Assalamualaikum korang....

Hari ini nak berkongsi cerita tentang tukar hak milik kenderaan. 
Memang menjadi kebiasaan saya agaknya...kalau nak pergi ke sesuatu tempat ( urusan rasmi tetapi peribadi) mesti nak kol dulu. Nak tanyalah dokumen apa yang patut di bawa. Bukan apa...nanti tak adalah buang masa ulang-alik. Penat tuuuu..... (kalau sayalah) ....Sobbb sobbbb.... sobbbbb ( macam terasa geram sedikit 5% aja la.... sebab berkali kol tak angkat. Tak tahu kenapa?????Tak boleh jadi ni.....

Jam 12.00 ....menunggu anak sedara coz nak pindah milik kat dia.  Anak sedara guna motosikal itulah.......tapi dah berubah wajah. hurmmmm..... 
Cakap dengan anak sedara...guna motosikal aja coz saya malas nak driving...apala...punyalah malas hari nak drive. Bukan apa ...saya sebenarnya takut sesak. Nanti lewat masuk ofis. 
Rasanya pertama kali naik motosikal dengan anak sedara yang sorang ni.... so tanyalah kat dia. Gerek @ can@awek@buah hati tak jeles ke tengok mak sedara naik motosikal bersama????????hahahhaha....saya pon gelak dengan pertanyaan yang entah apa-apa ni.

Yeyehhhhhh....kita sampai dah...JPJ kuching
Fulamakkkkkkkkkkkk ramainya orang.....
Dengan yakinnya saya ambil nombor ( Tekan B - Tukar Hak Milik) .Lepas itu saya pergilah kaunter pelanggan....tanya prosedurnya macam mana. Disebabkan saya hilang geran....saya kena isi borang lain terdahulu...iaitu borang lapor kehilangan..so nak minta salinan.
  1.  Isi borang .....siap semua dah tandatangan ( Ambil Nombor ~~~Tekan D ) Tadi kena bayar RM5...........Alhamdulillah dah dapat dah salinan. 
  2. Pergi lagi kaunter pelanggan . Barulah isi borang Tukar Hak mIlik (Tekan B) Bayar lagi RM5.
Sebenarnyakan........perkara utama yang saya nak kongsi adalah mesejnya . Omputeh kata moral of the story.
  1.  Mula-tadikan saya kol...tapi sentiasa tak terjawab. Kalau ofis saya memang dah kena sound..Etika telefon cuma tiga kali deringan sepatutnya. Apabila pergi ke situasi sebenar dapat saya perhatikan...mereka sibuk melayan pelanggan....patutlah tak terjawab. (Sambil urut dada---nak pujuklah hati...mujur tadi bersabar) So janganlah mudah prasangka kalau tak tahu situasinya kan. Banyaklah bersabar.
  2. Masa menunggu saya sempat perhatikan masa operasi. Sepatutnya dah boleh rehat masa ini....12.30 - 1.00 ) betul-betul lunch time kan. Tetapi saya tengok...ketiga-tiga yang bertugas masih sabar & mampu lagi tersenyum. Dengan erti kata.....saya kagumlah. Mesej yang saya dapat di situasi ini....apa sekalipun utamakan pelanggan. Senyum-senyumlah.....hehehe...
Sekian....



No comments :

Post a Comment