Monday 11 November 2013

Wahai Hati Part 2

 Assalamualaikum wahai saya....

Waalaikumsalam saya.

Motivasikan diri saya sentiasa....In Sya Allah....

Janganlah berdukacita wahai saya,
sebab rasa sedih akan terus mengganggumu dgn kenagan masa lalu, akan membuatmu khuatir dgn segala kemungkinan pada masa akan datang, dan akan menyia-nyiakan peluangmu pada hari ini.

Janganlah berdukacita wahai saya,
sebab rasa sedih hanya akan membuat hati menjadi kecut, wajah muram, semangat akan padam dan harapan akan menghilang.

Janganlah berdukacita wahai saya,
sebab kesedihan hanya akan membuat musuh gembira, membuat kawan bersedih hati, membuat org yang mendengki senang, dan membuat hakikat-hakikat yang ada berubah.

Janganlah berdukacita wahai saya,
sebab rasa sedih sama dgn menentang qadha dan menyesali sesuatu yang pasti, jauh dari sikap lembut dan benci terhadap nikmat.

Janganlah berdukacita wahai saya,
sebab rasa sedih tidak akan mengembalikan sesuatu yang hilang dan semua yang sudah pergi, tidak akan membagkitkan orang yang sudah mati, tidak mampu menolak takdir dan tidak akan mendatangkan manfaat.

Janganlah berdukacita wahai saya,
sebab rasa sedih itu datangnya dari syaitan dan kesedihan itu adalah rasa putus asa yang menakutkan, kefakiran yang menimpa, putus asa yang berpanjangan, tekanan yang terpaksa dihadapi dan kegagalan yang menyakitkan.

Kesimpulannya wahai saya murahkalah.......................



No comments :

Post a Comment