Tuesday 12 November 2013

Wahai Awak & Saya

Assalamualaikum saya....

Bersabarlah wahai saya...

Terima kasih saya.

Hari ini kami berjumpa lagi...dah berapa lama tak berjumpa. Alhamdulillah kami masih boleh bermanis muka...bermanis kata. Semoga hubungan kita kekal baik.

Wahai awak...
 Saya ingat lagi kata kata seorang makcik tu..masa kita menguruskan hal kita. Dia kata kita masih boleh bercakap baik dan sentiasa senyum antara kita. Bahkan saya tunjukkan awak kepada makcik tu. Masa itu awak berurusan lagi.   Dan saya beritahu kpd makcik tu mmg jodoh tak ada. Terimalah dgn hati terbuka. Makcik tu pula kata," suka tgk kita berdua awak. Tapi nak buat mcm mana jodoh tak ada. lagi dia kata.... bagus cara kita sbb boleh buat secara baik dan masa dulu cara baik..sekarang juga cara baik. TQ awak.

 Awak..
Awak tetap kacak . Kacak sepertima kita mula-mula jumpa ...namun saya tak tercuit rasa. Rasa itu telah tiada. Apa ada pada rupa jika jodoh tiada. Wahai awak....saya tetap mendoakan kebahagiaan awak. In Syaa Allah saya akan sentiasa mendoakan utk awak. Sekalipon jodoh sudah tiada. Sejujurnya saya katakan tiada jodoh antara kita. Jodoh kita tak panjang. Takkan ada antara manusia yang inginkan kegagalan. Begitu juga dgn kita. Dan kita terima dengan redha segala ketentuanNya. Sentiasa berprasangka baik dgn setiap yang telah ditentukanNya.  Saya suka akan perkara ini;

"Jika ALLAH SWT memakbulkan doamu, maka Allah meneguhkan kepercayaan mu kepadaNya","Jika ALLAH SWT menangguhkan doamu, maka ALLAH menguji kesabaranmu",Jika ALLAH SWT TIDAK MEMAKBULKAN doamu, maka ALLAH telah merancang sesuatu yang lebih baik buatmu".
 Awak...
 Saya amat berharap apa yang berlaku secara positif dalam diri saya akan berlaku juga kepada awak. Kita semestinya sentiasa muhasabah diri. Sentiasa...dan sentiasa... lakukan. Sekalipun adanya halangan dan kekangan usahalah supaya sentiasa dan sentiasa dilakukan juga wahai awak. 
Wahai awak...
Selagi kita bernafas, selagi itulah adanya halangan, kekangan dan pastinya adanya kesilapan. Justeru kita sama sama perbaiki kesilapan yang lalu itu. Dan saya tetap doakan yang terbaik utk awak.
Saya amat berharap agar awak faham...apa yang cuba saya lakukan adalah utk kebaikkan awak , kebaikkan bersama. Dari dulu lagi apa yang saya lakukan adalah utk kita dan utk awak. Walaupun kita semakin jauh...tapi awak tetap dalam doa saya.
..............wahai hati janganlah bersedih.....janganlah menangis wahai hati....mengadulah kepada Dia....

No comments :

Post a Comment