Tuesday 22 July 2014

Kisah Semalam, Kerana Terpaksa

Assalamualaikum saya,

Kisah semalam....

Kerap juga dengar macam macam hal berlaku....anak ditinggal dalam kereta. Huhuhu gerun juga...

Nauzu billah minzalik

“Kami berlindung dengan Allah daripada perkara (perkara buruk) tersebut (daripada menimpa kami).”

Kadang kala, bukannya sesuka nak bawa anak. Terutama ketika berbeli barang di celah-celah kesibukkan. Sebenarnya, ada ketikanya terpaksa rela. 

Kisah semalam...

Saya ke klinik terpaksa rela bawa anak dan juga membayar zakat di Baitulmal. Alhamdulillah anak tak banyak kerenah.

Kisah semalam...hari ke dua...

Saya membeli keperluan... terpaksa rela membawa anak. Tetapi taklah tinggalkan anak keseorangan dalam kereta. Dan...........
Saya dapat rasakan..perasaan hidup keseorangan, semangat itu, dan saya bersyukur sesangat.....saya telah dipermudahkanNya dalam segala hal. Alhamdulillah. Cuma satu....saya tak boleh nak tahan. Bila anak merengek-rengek....huhuhuhu. Hanya Dia yang tahu...Maha Mengetahui.

Wahai saya,
Hargailah orang yang menyayangimu....keluargamu khususnya. Mereka sentiasa ada untuk kamu. Specially my mum, my elder sis, my yonger sis,also my brother ... Thanks a lot my beloved....Your support. Semoga Allah sentiasa memberkati kita. 

No comments :

Post a Comment