Monday 14 September 2015

Semangat oh semangat.......kus semengat

Assalamualaikum.........


"Jika ALLAH SWT memakbulkan doamu, maka Allah meneguhkan kepercayaan mu           kepadaNya",

"Jika ALLAH SWT menangguhkan doamu, maka ALLAH menguji kesabaranmu","Jika ALLAH SWT TIDAK MEMAKBULKAN doamu, maka ALLAH telah merancang sesuatu yang lebih baik buatmu".

Alhamdulillah..........


Teringat kisah tahun lepas.... Semangat aku untuk membuat rumah. Dan banyak perkara telah aku usahakan. Memang aku telah berbincang dengan kontraktor dengan harapan dan berimpikan berumah sendiri.


Memang bersemangat. Namun, Walaupun telah berusaha, secantik mana pon perancangan, tanpa keizinanNya...kita hanya mampu berserah. Dan sesungguhnya itulah yang terbaik untukku. Dia Maha Mengetahui segalanya. Terima Kasih Ya Allah.


SEMANGAT AKU, TELAH MENJADI KUS SEMENGAT...........................tapi alhamdulillah. Aku dijauhkan dari rasa tamak manusia.



Dan kini, aku amat berharap, apa yang telah dirancangkan aku sekali lagi mendapat keberkatan, dipermudahkan, dijauhkan dari segala rasa tamak manusia, rasa hasad dengki. Amin Ya Rabbal Alamin.

ALHAMDULILLAH..............SEMANGAT KEMBALI BERSEMANGAT

No comments :

Post a Comment